17.12.10

Pasti Terus!

Dedikasi buat semua aktivis yang tidak lekang memangku derita,menzalimi keinginan nafsu diri demi cita-cita dakwah kpd Robbi..


wahai teman,

amal islami yang kita dokongi ini bukanlah aktiviti sesaat.ia bukanlah aktiviti yang dikerjakan saat kita mempunyai waktu luang dan diketepikan saat waktu sibuk.juga bukan semata-mata hobi dan agenda mengisi masa senggang.

wahai teman,

intima' dengan adDin ini tentu bagi kita jauh lebih serius daripada apa-apa sahaja.Ia tidak semata-mata diperlakukan hanya saat kita berhempas pulas di kampus,tetapi dilepaskan sesudah lulus.Ia juga bukanlah tempat curahan waktu yang hanya diperuntukkan saat masih  bujang dan ditinggalkan sesudah menikah.Ia jalan demi jalan yang tidak pernah putus lantaran Islam masih terperuk di bawah.

wahai teman,

amal islami ini fahamku ia juga sama dengan melaksanakan ubudiah kepada Allah.Justeru,melepaskan diri dari jalan ini seiring dengan kepergian kita dari alam ini,ingatan Allah,

"dan beribadahlah kepada Rabbmu sampai kematian datang kepadamu!"

( Al-Hajr : 11 )

Sampai datang kematian teman!

kita harus punyai Himmah.Himmah yang tidak pernah mengenal kata mustahil.Himmah yang tidak pernah surut lantaran menghadapi aral melintang apa pun itu.Himmah yang memimpin tindakan menuju visi juga misi.

wahai teman,

ketahuilah,agama ini hanya tegak di atas pundak orang yang memilki azam yang kuat.Bukan orang yang masih teragak-agak untuk meneruskan cita-cita cinta ini.Lantaran itu, fahami jelaslah matlamatmu, teguhkan prinsipmu, cabarlah potensi dirimu.Kemudiannya, yakinlah Allah pastikan bersamamu.


"Ianya bukan kecacatan,tetapi tiada kesedaran"

Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradhawi

akhir dariku,momentum luar biasa yang kita sama-sama kecapi ini harus diterjemahkan ke medan lapangan. Sebuah sajak kuperingatkan buat diri dan semua,

Di jalan Allah kami tegak berdiri
Mencita-citakan panji menjulang tinggi
Bukan untuk golongan tertentu semua amal kami
Bagi Din ini,kami menjadi pejuang sejati
Sampailah kemuliaan Din ini kembali
Atau mengalir titis-titis darah kami.


Allahumma Ya Muqollibal Qulub,Thabbit Qulubi ala Dinik wa'ala To'atik..Allahumma Amin..

Wallahua'alam..

0 ingatan dari teman:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...