30.12.10

Masa itu Masih ada !

salam palestina..

Sebelum apa-apa, saya ingin mengingatkan kita semua, bahawasanya kita masih dibumi.

Bila mengenangkan diri kita masih di bumi, kita masih punya masa. Masa untuk memperbetulkan mana yang tidak betul,juga bertindak sebaliknya. Ia istilah yang termaktub zaman berzaman,cuma manusia tidak mengadilinya, lantas hanya terngadah setelah peringatan itu tiba.

masa,tidak lain  hanyalah seperti  makhluk yang kurang kasih sayang
Tahun 2010 yang bersejarah bakal dilabuhkan dalam beberapa hari lagi, mengingatkan saya untuk mencipta sebuah azam baru, agar saya tidak menemplak diri sendiri apabila mengulangi segala kesilapan dan kelemahan yang sama sebelumnya.

Allah lebih pantas mengingatkan kita,

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan sesebuah kaum sehingga mereka mengubah keadaan mereka sendiri."  

Surah al-Ra'd:11

Cuma nasihat untuk diri sendiri,bila optimis merancang sesuatu,harus juga optimis untuk melaksanakannya. Dan kita lebih tahu keupayaan diri kita lebih dari orang lain tahu.Maka, sesuaikanlah dengan perencanaan yang mampu dicapai, dengan satu sandaran bahawa,

"Selama tidak ada yang tidak mungkin bagi Allah (dan memang tidak ada yang tidak mungkin bagi Allah), maka tidak ada pula yang tidak mungkin bagi kita.
  
Ianya syarat untuk ketentuan itu berlaku,tetapi jangan pernah menyerah sebelum berusaha semaksimum yang mungkin. Semua tahu ia syarat sunnatullah yang perlu kita patuhi untuk keazaman ini.

Moga-moga atas nilai sebuah keazaman ini memimpin kita menggapai mardahtillah yang menjadi dambaan selama ini. Untuk yang masih belum merencana azam, kita masih sempat bermimpi sebelum tirai 2012 mengejutkan kita.


Wallahua'alam..

3 ingatan dari teman:

Ahmad Tajuddin Abdullah said...

Takbir!!!

insya ALLAH,kita masih punya masa dan tenaga....jika kita mampu optimis memerah minda berbincang dan merancang,usah kalah dgn kekangan masa utk melaksanakanya....

ana siap sedia membantu enta!!

Ajeyy Khalid said...

Waaaaa !
Cun sangat ! HAHA !
Nanti follow Blog saya ek . . :)

fariQfitri said...

ata : hehe,mmg tepat ! dan mmg sgt2 mmrlukan nta..

Ajeyy : trima kasih dtg jguk,jgn serik dtg lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...